Dünden Bugüne Dental Protezler

Dental protezler, enfeksiyon, kırık veya diş çürükleri nedeniyle yaşanan diş kayıpları iyileşme süreci tamamlandıktan sonra protetik bir planlama ile uygulanmaktadır. Uzun süre dişsiz kalan boşluklara zamanla, komşu dişler migre olmakta veya devrilmekte, karşıt çenedeki dişler ise yine bu boşluğa doğru uzamaktadır. Sonucunda temizlenemeyen alanlar oluşur ve ilerleyen yıllarda bu bölgelere protez planlaması yapmak zorlaşır, diğer dişler için ilave tedavi gereksinimi doğar.

Dental protezler ile sabit köprü uygulayacağımız hastalarda geçici restorasyon planlaması ve diş eti şekillendirme protokolünü tedavi öncesinde yaptığımızda özellikle ön bölgede diş eksikliklerini geçici restorasyon yardımıyla kamufle ederek, hastalarımızın tedavi süresince sosyal hayatını kolaylaştırabilmekteyiz.

Çürük ya da kırık nedeniyle aşırı madde kaybı görülen dişlere kompozit dolgu ile restoratif tedavi uygulanabildiği gibi porselen veya porselen-kompozit hibrit içerikli materyallerle inleyonley restorasyon veya endodontik tedavi gören dişler üzerine endokron yapabilmekteyiz.

Tam metal kaplamalarla başlayan sabit protez tarihi günümüzde tam porselen restorasyonların yaprak kadar ince kullanıldığı aşamaya gelmiştir. Bugün, endikasyonu olan vakalarda dişe hiç bir işlem uygulamadan bile laminate kronlar (yaprak porselenler) ile çok estetik sonuçlar elde edebilmekteyiz. Metal destekli porselen kron uygulayabildiğimiz gibi zirkon destekli porselen kron ve bazı durumlarda monolitik zirkon kronlar tercih edebilmekteyiz. Dental materyal sektöründe gelişen teknoloji sayesinde artan estetik beklentimizi karşılayacak çeşitli porselen ve zirkon dental protezler üretilmektedir. Renklendirilmiş zirkon bloklar, ışık geçirgenliği arttırılan zirkon bloklar, IPS emax porselen, nanoseramikler (kompozit ve porselen materyallerin hibrit formları) gibi çok çeşitli materyal seçenekleri uygulanan protetik diş tedavisi restorasyonların endikasyonlarına göre tercih edilebilmektedir. Geniş alternatif yelpazesi; hem biz diş hekimlerinin işini kolaylaştırmakta, hem de hastaların memnuniyetini arttırmaktadır.

dental protezler