Çocuk diş hekimliği

Çocuk diş hekimliğinin birincil rolü, çocuğun ağız sağlığını, büyümesini ve gelişimini düzenli olarak takip etmektir. Çocuğu dişlerine nasıl bakması gerektiği konusunda eğitmek de bu rolün bir parçasıdır. Önlemek tedavi etmekten daha önemli olduğu için, çocuk diş hekimi küçük çocuğunuzun dişlerinin, diş etlerinin ve çenelerinin kalıcı dişler çıkana kadar sağlıklı olmasını sağlayacaktır.

Çocuk Diş Hekimliği Neden Önemlidir?

Çocuklar birçok gelişimsel ve çevresel değişiklik geçirdikleri için diş hekimini yetişkinlerden daha sık ziyaret etmeye ihtiyaç duyarlar. Ayrıca, diş hekimi fobisi genellikle genç yaşta dişçi muayenehanesinde yaşanan olumsuz deneyimden kaynaklandığı için, çocuk için olumlu bir diş hekimliği deneyimi son derece önemlidir. Çocuk diş hekimi çocuğun psikolojisini anlar ve genellikle ilk ziyarette ilişki kurmaya çalışır. Daha sonra diş tedavileri olumlu ve özenli bir tavırla gerçekleştirilir. Çocuk hastalarımızda öncelikli odak noktamız, çocukların bizimle olumlu deneyimler yaşamalarıdır. Çocukların tedavilerini ağrısız ve stressiz hale getirmek için en son teknolojileri kullanıyoruz.

çocuk diş hekimi

Ne Tür Pedodonti Tedavileri Sunuyoruz?

Kliniğimizde aşağıdaki pedodontik hizmetleri vermekteyiz:

Bebekler ve çocuklar için kapsamlı kontroller

Süt ve yetişkin dişlerinin çürümesini önlemek için fissür örtücüler ve florür vernik uygulaması gibi koruyucu/önleyici diş tedavileri.

Süt ve yetişkin dişleri için restoratif diş hekimliği tedavileri(kompozit ve kompomer dolgu uygulamaları)

Süt dişlerinde kanal tedavisi/pulpotomi ve pulpektomi.

Yetişkin dişlerde kanal tedavisi.

Konservatif ve engelleyici ortodontik tedaviler.

Kalıcı dişler sürene kadar ortodontik sorunları önlemek için yer tutucular.

Ağız cerrahisi tedavisi işlemleri: diş çekimi ve gömülü dişlerin ortaya çıkarılması

Fobisi olan koopere olamayan hastalar için: sedasyon veya genel anestezi altında diş tedavileri uygulamaları

Süt Dişler Neden Bu Kadar Önemlidir?

Süt dişlenme dönemi 6. ayda ön bölgeden süren dişlerle başlar. Sağlıklı ve normal gelişimde ağızda 20 süt dişi sürer. Süt dişlerinin sürmesi 2.5-3 yaşta tamamlanır. Büyüme ve gelişme döneminde süt dişlerin özellikle gıdaların öğütülmesinde rolü çok önemlidir. Aynı zamanda dişlerin varlığı konuşmanın gelişimi çıkarılan seslerin doğru telaffuzu için olmazsa olmazdır. Dişler olmadan çocuklar düzgün bir konuşma geliştiremezler.

Karma dişlenme adını verdiğimiz dönem ise daimi dişlerin sürmeye başlaması ve süt dişlerinin de ağızda olduğu dönemdir. 6 yaş itibariyle ön bölgeden düşen süt dişlerinin yerine süren daimi dişlerle süreç başlamaktadır. Yaklaşık 11 yaşına kadar karma dişlenme dönemi devam etmektedir. Süt dişlerinin çürük veya travma nedeniyle erken kaybedildiği durumlarda boşlukların korunması için yer tutucu uygulamalar yapmaktayız. Böylece daimi dişlerin doğru pozisyon ve bölgede sürmesini sağlamaktayız.
Süt dişlerinin çürümesini engellemek için koruyucu uygulamalar yapılması dişin düşeceği yaşa kadar ağızda korunmasına büyük katkı sağlar. Bunun yanı sıra korunamayan veya çürük/travma nedeniyle tedaviye gereksinim duyulan süt dişlerine dolgu, amputasyon, kanal tedavisi ve kaplama uygulamaları yapmaktayız.

Yer Tutucu Uygulaması Nedir?

Yer tutucu, süt dişi çok erken çekildiğinde veya kaybedildiğinde boşluğu korumak için üretilen apareylerdir.Sabit tutuclar komşu dişe yapıştırılan basit bir metal apareydir. Yer tutucular sabit veya hareketli olabilir, ancak hareketli olanların etkili olması için çocuk tarafından her gün düzenli olarak kullanılması gerekir.

Çocuklar Ne Zaman Dişlerini Fırçalamaya Başlamalıdır?

Ebeveynler, ağız hijyeni konusunda çocuklarına rol model olmaya teşvik edilir. Yetişkinler, küçük çocukları her gün dişlerini fırçalamaları konusunda denetlemelidir. 6 yaşından sonra ilk daimi azı dişleri çıkmaya başladığında çocuklar dişlerini kendi başlarına fırçalamaya teşvik edilebilir. Tüm diş yüzeylerinin bir diş fırçası kullanılarak uygun şekilde temizlenmesi önemlidir. Kliniğimizde çocuk ve genç hastaları doğru diş fırçalama ve diş ipi kullanma teknikleri konusunda eğitmek için her zaman bolca zaman harcarız.

Çocuk Dişlerinde Çürükler Nasıl Önlenir?

Şekerli veya asitli beslenen çocuklarda diş çürüğü çok yaygındır. Çürükler, özellikle süt dişlerinde nispeten hızlı gelişir ve bazen diş ağrısına neden olabilir. Biberon çürükleri (küçük bir çocuğu bir şişe sütle uyutmak) süt dişlerinin çürümesinin sebeplerinden biridir. Çocuğun beslenme düzenini değiştirmek, uzun süre biberonla beslemekten kaçınmak ve çocuğu düzenli olarak bezelye büyüklüğünde florürlü diş macunu ile dişlerini fırçalamaya teşvik etmek diş çürümelerini önlemek için önemlidir. Çocuklarda diş çürümelerini önlemek için çocuk diş hekimi tarafından fissür örtücüler ve florür jeli uygulanması da tavsiye edilir.

Fissür Örtücü Uygulaması Ve Florürlü Diş Macunu Neden Önemlidir?

Fissür örtücüler, genellikle diş çürüklerinin sıklıkla meydana geldiği arka dişlerin ısırma yüzeylerinin derin oluklarına ve çukurlarına uygulanan ince akışkan dolgu malzemesi kaplamalarıdır. Bu malzeme dişlerin derin oluklarını doldurur ve onları daha sığ hale getirir ve onları çürümeye karşı koruyan bir bariyer oluşturur. Tamamen güvenlidir ve yüksek çürük oranı olan çocuklar için şiddetle tavsiye edilir. Çocuklar için üretilen florürlü diş macunları ADA (Amerikan Diş Hekimleri Birliği) tarafından onaylanmıştır ve çocuklar için güvenlidir. Her çocuğun dişlerini günde iki kez bezelye tanesi büyüklüğünde çocuklar için üretilmiş diş macunu ile fırçalamasını ve 6 ayda bir düzenli olarak diş hekimi kontrolüne gitmesini tavsiye ediyorum.

Kök Kanal Prosedürü Nedir?

Kanal tedavileri süt dişlerini kurtarmak ve erken çekimi önlemek için yapılır. Çocuğunuzun dişinde derin bir çürük veya enfeksiyon olduğunda, sürekli ağrı ve hatta apse yaşayabilirler. Bu durumda kanal tedavisi önerilebilir. Çocuğunuzda bir süt dişinde apse veya çok derin bir boşluk varsa, dişin doğal olarak düşmesi gereken zamana bağlı olarak kanal tedavisi gerekebilir. Düşme zamanı yakın değilse kanal tedavisi uygulanması önerilir. Bununla birlikte, diş doğal dökülme süresine yaklaşıyorsa, başka bir tedavi olmaksızın dişin çekilmesi daha uygun olacaktır. Kanal tedavisi planlandıysa lokal anestezi altında çürük ve enfekte pulpa dokularını çıkararak dişi tedavi etmekteyiz. Daha sonra pulpa odası dezenfekte edilecek ve dolgu veya süt dişi kronu ile düzgün bir şekilde kapatılacaktır. Bu tamamen ağrısız bir işlemdir.