Şeker Hastası İmplant Tedavisi Yaptırabilir mi?

Diyabet yani şeker hastalığı pankreas tarafından yeterli insülin üretilememesi veya üretilen insülinin kullanılamaması rahatsızlığıdır. Tip 1 ve Tip 2 olmak üzere bilinen önemli iki türü mevcuttur.

Diyabet rahatsızlığı bulunan ve kontrol altında olmayan hastalarda; dişeti rahatsızlıkları, kemik yıkımı, tükrük bezlerinin fonksiyonlarında bozulma gibi bir çok rahatsızlıkla karşılaşmaktayız.

Öncelikle diyabet rahatsızlığı bulunan hastalarda herhangi bir cerrahi veya protetik tedaviye başlamadan ağız hijyeninin iyileştirilmesi, diştaşı temizliğinin yapılması, hastaya oral hijyen eğitiminin verilmesi gerekmektedir. Kan glukoz seviyesinin kontrol altında olması yani: HgA1c(üç aylık şeker ölçümü) değerinin, açlık ve tokluk kan glukoz seviyelerinin uygun aralıklarda olması çok mühimdir.

Diğer tüm dental tedaviler gibi dental implantlar da diyabetik hastalara uygulanabilmektedir. Ancak diyabetik bir hastaya implant tedavisi planlanıyorsa; öncelikle mutlaka kan glukoz seviyesinin kabul edilebilir aralıklara düşürülmesi gerekmektedir. İmplant tedavisinin cerrahi sonrası iyileşme periyodu, uzun dönem başarısı için diyabetin kontrol altında olması gerekmektedir. İmplant uygulaması sonrasında da uzun dönemde diyabetin kontrol altında tutulmaya devam edilmesi şarttır. Ağız hijyeninin ihmal edilmesi, yüksek kan glukoz seviyesi; implantlar çevresindeki sağlam kemik dokuya zarar verecek ve zamanla kemik yıkımına neden olacaktır. Bu da uzun vadede implantların kaybıyla sonuçlanabilecektir.

Unutmayalım sağlık bütünsel yaklaşılması gereken bir olgudur. Kendinizi ve bedeninizi ihmal etmeyin.

Şeker Hastası İmplant Tedavisi