Hamilelikte Diş Bakımı Nasıl Yapılır?

Gebelik döneminde bir çok hastamızın dişeti rahatsızlıkları yaşadığını gözlemlemekteyiz.

Hatta bazı hastalardan gebelik süreçlerinde diş kaybı yaşadıklarını öğrenmekteyiz.

Sıkça duyduğumuz yanlışlardan biri “hamilelik diş kaybına yol açar” inanışıdır.

Gebelik sürecinde yaşanacak dental problemlerden kaçınmak ve diş sağlığını süreç boyunca koruyabilmek için:

• Gebelik planlaması öncesinde mutlaka dental muayene yapılmalı, hekimin uygun gördüğü tedaviler(dolgu, kanal, diş çekimi, protez) süreç başlamadan gerçekleştirilmelidir.
  • Gebelik süresince günde en az 2 defa diş fırçalama ve her diş fırçalama minimum 3 dakika sürecek şekilde yapılmalıdır. Diş ipi, ağız duşu, dental protezler varsa arayüz fırçaları diş fırçalamaya ilave, düzenli olarak kullanılmalıdır.
  • Gebelik öncesinde diştaşı temizliği yapılması son derece kıymetlidir ve gebelik döneminde yaşanabilecek dişeti rahatsızlıklarını minimuma indirmekte en doğru yaklaşımdır.
  • Gebelik döneminde de diş hekimi muayenesi ihmal edilmemelidir.
  • Süreç devam ederken de dental tedaviler kadın doğum doktorunuz ile konsülte bir şekilde gerçekleştirilebilmektedir.
  • Gebelik döneminde dental tedavilerin gerçekleştirilebilmesi için en güvenli dönem 3-6 ay arasında 2.trimestr olarak adlandırılan zaman dilimidir.
  • Diştaşı temizliği gerekli görüldüğü takdirde gebelik süreci boyunca güvenle gerçekleştirilebilir.

Hamilelikte Diş Bakımı