Apikal Rezeksiyon Nedir?

Apikal Rezeksiyon, dişlerin kök çevresinde kemik içerisinde lezyon veya kist oluşumunun cerrahi olarak temizlenmesi ve kök bölgesinin de lezyonu içeren alanının kesilerek temizlenmesi işlemidir. Kök ucu ameliyatı olarak da adlandırılabilir.

Apikal Rezeksiyon hangi durumlarda uygulanır?

Diş çürüğünün kanala ilerlediği ve kök çevresinin enfekte olduğu durumlarda bazen yalnızca kanal tedavisi uygulaması yeterli olmamaktadır. Kök çevresindeki enfekte doku da küçük bir cerrahi yaklaşım ile temizlenebilmektedir.

Apikal Rezeksiyon tedavisi yerine diş çekilmeli mi?

Apikal rezeksiyon uygulaması ile başarılı sonuçlar elde edilebilmektedir. Bu tedavi ile doğal dişin korunması ve sağ kalımı amaçlanır.

Apikal Rezeksiyon nasıl uygulanır?

Bu işlem basit bir cerrahi işlemdir. Lokal anestezi uygulanarak yapılır, işlem sırasında hasta hiç bir ağrı hissetmez. İlgili bölgede dişeti dokusu kaldırılır, enfekte bölge açılarak temizlenir, kapsamlı dezenfeksiyon yapılır ve dikiş atılarak kapatılır, kısa süre içinde yumuşak doku iyileşir. Dikişler bir hafta sonrasında alınır ve iki haftada doku tam olarak iyileşir.

Apikal Rezeksiyon tedavisinden sonra dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

İşlem sonrası hekiminizin tavsiyeleri doğrultusunda:

• İlk 12 saat bölgeye buz uygulanmalı
  • İlk gün tükürmek ve gargara yapmaktan kaçınılmalı
  • Şişlik, morarma ve işlem sonrası günlerde yaşanabilecek ağrının normal olduğu bilinmeli reçete edilen antibiyotik ve ağrı kesiciler düzenli kullanılmalıdır
  • Dikişler alınana kadar iyi temizlenmeli ve enfeksiyon gelişmemesine özen gösterilmelidir

Apikal Rezeksiyon tedavisi görmüş dişler ne kadar kullanılır?

Hiç bir tedavi için ömür biçmek doğru olmadığı gibi tedavinin uygulandığı dişin ne kadar kullanılabileceğini söylemek de mümkün değildir. Ancak başarılı bir sonuç ile uzun yıllar dişin ağızda kalması mümkün olabilmektedir.

Apikal Rezeksiyon